Tango With Lions

Kat Papachristou



Μία μεγάλη επιστροφή μας επιφύλασσε το 2018, αυτή των Tango With Lions, οι οποίοι μας έδωσαν μέσα στην τρέχουσα δεκαετία δύο πολύ ενδιαφέροντες δίσκους, το “Verba Time” (2010) και το “A Long Walk” (2013). Έπειτα από 5 χρόνια απουσίας λοιπόν, η Κατερίνα (Kat) Παπαχρήστου και η ταλαντούχα μουσική παρέα της επιστρέφουν με το 3ο studio album τους, "The Light", το οποίο κυκλοφορεί από την Inner Ear σε βινύλιο, cd και digital album από τις 19 Ιανουαρίου. Ένα κατά βάση μινιμαλιστικό διαμαντένιο indie/folk δημιούργημα, άλλοτε ζωηρό και uplifting, άλλοτε αργόσυρτο και μελαγχολικό, σε κρατάει πάντα κοντά του, συμμέτοχο και ενίοτε -με βάση τα προσωπικά σου βιώματα- συνένοχο στις 9 ιστορίες του... Ένας δίσκος διακριτικός και απαλός, που επωάζει όμως μέσα του υποχθόνια και βραδυφλεγή ενέργεια, αρκετή για να σε κάνει να τον ακούς όλο και περισσότερο, να τον αγαπάς και να τον χρειάζεσαι όλο και περισσότερο. Λίγο πριν η Κατερίνα ανέβει με την μπάντα της πάνω στη σκηνή του An Club για την πρώτη επίσημη παρουσίαση του "The Light" το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου, μίλησε στο Υπόγειο...

 


The Light by Tango With Lions (released Jan.19)

 

To Υπόγειο: Κατερίνα καλή χρονιά! Καλώς ήρθες στο Υπόγειο! Το 2018 έφερε νωρίς-νωρίς νέο δίσκο για τους Tango With Lions. Σε συγχαίρουμε και ευχόμαστε τα καλύτερα για το άλμπουμ. Θα θέλαμε αρχικά να μας μιλήσεις λίγο για το “The Light”... 
Ευχαριστώ πολύ! Το “The Light” είναι το τρίτο άλμπουμ των Tango with Lions και κυκλοφόρησε στις 19.01 από την Inner Ear Records. Άρχισε να δημιουργείται το 2015 και οι ηχογραφήσεις στο στούντιο ολοκληρώθηκαν το 2017. 
 

Το Υπόγειο: Ποιες ήταν οι κύριες πηγές έμπνευσης του δίσκου; Κάτω από ποιες συνθήκες γράφτηκαν και ηχογραφήθηκαν τα 9 τραγούδια του; 
Η κύρια πηγή έμπνευσης στον δίσκο ήταν η φροντίδα εσωτερικών πληγών μέσα από αναζητήσεις σε δύσβατες περιοχές. Οι συνθήκες δηλαδή δεν ήταν οι πιο ευχάριστες, όμως η διαδρομή είχε έναν πολύ σημαντικό στόχο: την διαφυγή απ’ το σκοτάδι.
 

Το Υπόγειο: Ακούγοντας το “The Light”, παρατηρήσαμε (νιώσαμε για την ακρίβεια) μεγάλες συναισθηματικές αντιθέσεις, εκφραζόμενες με κάποια αρκετά φωτεινά και up tempo κομμάτια απ’ τη μία και κάποια κάπως σκοτεινά απ’ την άλλη... Συμμερίζεσαι αυτήν την αντίθεση (κι αν ναι) ήταν κάτι που έγινε συνειδητά ή απλά “βγήκε” ;
Ναι, πράγματι. Αυτό ακριβώς παρατήρησα κι εγώ όταν πια άρχισε να παίρνει μορφή ο δίσκος στο στούντιο! Δεν ήταν επιλογή συνειδητή. Μια σειρά πολύ σημαντικών αποχωρισμών με έφερε αντιμέτωπη με μεγάλα υπαρξιακά ζητήματα, κενά μνήμης, μόνιμη κυκλοθυμία και γενικότερη αστάθεια. Μέσα σε όλα αυτά τα σκαμπανεβάσματα η μόνη μου σκέψη ήταν “πρέπει με κάποιο τρόπο να βγεις προς το φως”. Και αυτό περιγράφει ο δίσκος, όλες τις αλλαγές στη διάθεσή μου, τις απορίες που μου γεννήθηκαν για τη ζωή, τον θάνατο, τον έρωτα, το παρόν και το παρελθόν και τη σκληρή αβεβαιότητα για το μέλλον. Όλα αυτά με το πείσμα μιας πιο “φωτεινής” διαφυγής…
 

Το Υπόγειο: Θα θέλαμε λίγο να σταθούμε στο προτελευταίο track του δίσκου, “The Go Betweens”, το οποίο ακαριαία μας στοίχειωσε... Θα μπορούσες να μας δώσεις ένα back story γι’ αυτό το τραγούδι; 
Το The Go-Betweens γράφτηκε πριν από κάποια χρόνια, για μια προσωπική ιστορία που μου θύμισε πολύ το ομώνυμο βιβλίο του L.P.Hartley. Επανήλθε στη μνήμη μου και ήθελα πολύ να το ενορχηστρώσω και να το συμπεριλάβω στον δίσκο αυτό, επειδή ακόμα και μετά από τόσα χρόνια αποτελούσε μέρος των αναζητήσεών μου τη συγκεκριμένη περίοδο.
 

Το Υπόγειο: Μεσολάβησαν 5 χρόνια από τον προηγούμενο δίσκο των Tango With Lions. Τι αλλαγές έχουν συμβεί από τότε στην μπάντα, αλλά και σε σένα προσωπικά και πώς αυτές επηρέασαν όσα ακούμε στο Light; 
Το “The Light” δημιουργήθηκε σε μια σχετική απομόνωση από την μπάντα. Γράφτηκε μοναχικά μέχρι την στουντιακή του περίοδο, όπου αρχίσαμε να δουλεύουμε με τον Θοδωρή Ζευκιλή και αργότερα ήρθαν οι υπόλοιποι και προσέθεσαν τα στοιχεία τους. Είχαμε επίσης μια αποχώρηση, του κιθαρίστα Γιάννου Παραμυθιώτη, και δυο νέα μέλη: τον Διονύση Μόρφη στην ηλεκτρική κιθάρα και τη Μαρία Σαχπασίδη στα πλήκτρα.
 

Το Υπόγειο: Μπορεί για 5 χρόνια να μην είχαμε νέα από τους Tango With Lions, όμως το 2014 τραγούδησες ένα από τα καλύτερα τραγούδια της δεκαετίας (και βάλε), το “Απόψε Θέλω Παρέα” του The Boy για το soundtrack της ταινίας του Νίκου Τριανταφυλλίδη, “Αισθηματίες”. Πώς προέκυψε η συνεργασία με τον Αλέξανδρο;
Ήταν πολύ απλό: με ρώτησε ο Αλέξανδρος εάν ενδιαφέρομαι να τραγουδήσω στο κομμάτι, το άκουσα και είπα ναι. Είναι μεγάλη μου χαρά να συνεργάζομαι μαζί του. 



 

Το Υπόγειο: Είσαι μία από τις παλιότερες...καραβάνες της λεγόμενης νέας ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής, μιας και δρας στα μουσικά τεκταινόμενα της παραπάνω από 10 χρόνια και μάλιστα έχοντας συνεργαστεί με πολλές μπάντες και μουσικούς. Πώς βλέπεις τα πράγματα σήμερα και ποιες αλλαγές θεωρείς πως έχουν συντελεστεί από τότε που πρωτοξεκίνησες;
Όταν πρωτοξεκίνησα να αναμιγνύομαι με μπάντες, ως μπασίστρια τότε, ήμουν πραγματικά πολύ μικρή, ακόμη στην εφηβεία. Το θέμα είναι ότι σε μια τέτοια ηλικία η αντίληψη για τα πράγματα είναι πολύ διαφορετική και ίσως όλα φαίνονται καλύτερα πίσω στον χρόνο. Αυτό που μου έχει εντυπωθεί είναι ότι στις αρχές του indie/alternative, στην Αθήνα τουλάχιστον, υπήρχε η ένοια της “κοινότητας”, χώροι που υποστήριζαν όλων των ειδών πειραματισμούς και το πέρασμα από κάποιο live στην βραδινή έξοδο ήταν κάτι αρκετά συνηθισμένο. Ακολούθησαν πολλά γεγονότα όμως από τότε, έχουν μεσολαβήσει πολύ κρίσιμες αλλαγές: η πτώση των πολυεθνικών, η άνοδος των ανεξάρτητων δισκογραφικών, το boom του internet, από το myspace στην αυτοκρατορία του facebook. Αυτές οι αλλαγές δεν είναι κακές, οι εγχώριες μπάντες σήμερα έχουν πρόσβαση στο εξωτερικό και μπορούν να διαμορφώσουν μια πιο επαγγελματική στάση και εικόνα.
 

Το Υπόγειο: Πώς πρωτοφτιάχτηκαν οι Tango With Lions πίσω στο 2007 και τι όνειρα και φιλοδοξίες κουβαλούσαν στις...λιονταρίσιες πλάτες τους;
Όταν δημιούργησα τους Tango with Lions δεν είχα στο μυαλό μου κάτι συγκεκριμένο. Μόνο ότι έπρεπε πια να γράψω και τη δική μου μουσική, παίζοντας ήδη πολλά χρόνια μπάσο σε άλλες μπάντες. Όλα έγιναν πολύ φυσικά και σταδιακά, απολάμβανα απλώς να παίζω live και να συνεργάζομαι με μουσικούς, ώσπου αποφάσισα να ηχογραφήσω κάποια κομμάτια που είχα γράψει. Στην πορεία εμφανίστηκε η Inner Ear και τώρα βρισκόμαστε εδώ!
 

Το Υπόγειο: Περιμένατε την τεράστια επιτυχία του “In A Bar” και πώς τη διαχειριστήκατε; Θυμάμαι να σας παραλληλίζουν με τη Monika - φιλοι, γνωστοί και κάποιοι μουσικογραφιάδες... 
Δεν περίμενα την επιτυχία του In a Bar, ούτε καν που το είχαμε ανεβάσει στο youtube. Είναι πολύ όμορφη αίσθηση πάντως να βλέπεις ότι τόσοι άνθρωποι μοιράζονται και συναισθάνονται τις σκέψεις σου.
 

Το Υπόγειο: Μπορεί μια μπάντα στην Ελλάδα τη δεκαετία των 10’s να ζήσει (οικονομικά μιλώντας) αποκλειστικά από τη μουσική της;
Όχι, δεν το πιστεύω. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την Ελλάδα, παντού είναι δύσκολο να βιοπορίζεσαι αποκλειστικά από τη μουσική, εκτός εάν έχεις καταφέρει να γίνεις πολύ γνωστός.
 

Το Υπόγειο: Ποια μουσικά είδη θεωρείς πως έχουν επηρεάσει περισσότερο τη μουσική σου; 
Με έχουν επηρεάσει post-punk, dark wave και indie/alternative μουσικές κατά κύριο λόγο, αλλά και η κλασική και προκλασική μουσική και ανά περιόδους minimal ηλεκτρονικά σχήματα και πειραματικοί ήχοι.
 

Το Υπόγειο: Πώς σου αρέσει να περνάς το χρόνο σου πέρα από τη μουσική; 
Μου αρέσει να διαβάζω και να ταξιδεύω, πάρα πολύ. Αλλά πάλι στη μουσική καταλήγω!
 

Το Υπόγειο: Στις 3 Φεβρουαρίου θα παρουσιάσετε το “Light” στο An. Τι μας περιμένει στο περιβόητο υπόγειο των Εξαρχείων; Θα ακολουθήσουν και άλλες συναυλίες;
Μετά την παρουσίαση στο An club, θα εμφανιστούμε στην Πάτρα την 1η Μαρτίου, στη Γιάφκα. Οι υπόλοιπες συναυλίες μας εντός και εκτός συνόρων θα ανακοινωθούν σύντομα!
 

Το Υπόγειο: Κατερίνα ευχαριστούμε πάρα πολύ! Για το τέλος, θα θέλαμε να μας πεις μία ευχή σου για το 2018... 
Εύχομαι να ορθοποδήσει λίγο ο κόσμος, αν και μάλλον θα μείνει ανεκπλήρωτη η ευχή προς το παρόν!



 

* Όλες οι φωτογραφίες του παρόντος άρθρου είναι της Ευτυχίας Βλάχου.

Latest interviews
interviews ypogeio.gr
Lia Hide
29/01/2018
interviews ypogeio.gr
Σείριος Σαββαΐδης (2)
15/01/2018
interviews ypogeio.gr
Porcelain Desires
(The Basement Goes To Schoolwave)
17/06/2017
interviews ypogeio.gr
Φοίβος Δεληβοριάς (2)
23/04/2015