To ypogeio.gr

VASSIŁINA


Ενδεχομένως, την ώρα που γράφονται αυτές οι λέξεις, οι αποθήκες της δισκογραφικής Inner Ear στην Πάτρα διατηρούν σε κάποιο ράφι τους τα αντίτυπα του βινυλίου της VASSIŁINA. Το debut LP της Σερραίας -με έδρα το Λονδίνο- μουσικού θα μας έρθει στις 28 Μαϊου και θα ονομάζεται "Fragments". Μια εβδομάδα πριν, στις 21/5, θα κυκλοφορήσει και το ελληνόστιχο single "Ατυχήσαμε"

H κατά κόσμον Βασιλίνα Μέγκλα μας συστήθηκε δισκογραφικά το Μάρτιο του 2018 με το χορταστικό 6-track extended play "IN​-​SōMA". Κι ήταν τούτη μια εξαιρετική κυκλοφορία, που μέσα από τα ψηφιακά αυλάκια της αποκάλυψε το πηγαίο ταλέντο της VASSIŁINA, τόσο στη σύνθεση και στον στίχο όσο και στη φωνή. Τον Απρίλιο του 2020, κατέφθασε το καταιγιστικό track "This Is The Last Song I'm Gonna Write For You", όπου μέσα σε ένα σκοτεινό ηλεκτροφόρο πλέγμα εγκλωβίστηκαν εκατοντάδες φαρμακερές λέξεις - ένα κομμάτι για γερά στομάχια και ανεμοδαρμένες ψυχές. Κι ύστερα, τον περασμένο Μάρτιο, το επίσημο leading single του επερχόμενου LP: "Bad Omen", ένα σκουρόχρωμο κομψό διαμάντι, που μας προετοιμάζει για έναν πολύ σημαντικό πρώτο δίσκο.  

Είμαστε έτοιμοι. Αναμένουμε με τα αυτιά μας ορθάνοιχτα το debut LP της Βασιλίνας, κάτι μας λέει πως θα είναι σκάλωμα. Ως τότε, με χαρά και τιμή την καλωσορίζουμε στο Υπόγειο για μία συνέντευξη, μέσα από την οποία τη γνωρίζουμε καλύτερα, ξεκινώντας από παλιά, από τα πρώτα της ακούσματα και από τα πρώτα της αγγίγματα στα πλήκτρα του πιάνου, και φτάνοντας στο σήμερα, στην εποχή της πανδημίας και των lockdown, αλλά και στις παρυφές της πρώτης της ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς...
 


IN​-​SōMA EP (Mar.2018)



To Υπόγειο: Καλησπέρα VASSIŁINA, καλώς ήρθες στο Υπόγειο. Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε από παλιά: Πότε και υπό ποιες συνθήκες ξεκίνησες να πρωτοασχολείσαι με τη μουσική και τι σημαίνει η μουσιή για σένα γενικότερα;

Η μουσική μπήκε στη ζωή μου όταν ήμουν 6 χρόνων και εκ τότε δεν έφυγε ποτέ. Απο πολύ μικρή ηλικία άρχισα να γράφω τραγούδια, η μουσική έπαιρνε τον ρόλο του προσωπικού μου ημερολογίου. Επομένως και στην ενήλικη φάση της ζωής μου μπορώ να πω ότι λειτουργεί ως ένα είδος ψυχοθεραπείας. Eίναι το δικό μου safe place.


Το Υπόγειο: Εδώ και λίγο καιρό ακούμε το πρώτο single σου “Bad Omen” από το επερχόμενο debut album “Fragments”. Παρά πολύ δυνατό κομμάτι, θέτει τον πήχη ψηλά. Τι να περιμένουμε από το δίσκο;

Καταρχήν σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Το Fragments αποτελείται απο 11 κομμάτια, βαθειά βιωματικά. Κάποια φλερτάρουν με την synth pop όπως το Bad Omen, αλλά έχουν στοιχεία pop και αλλά είναι πιο πειραματικά. Το καθένα ειναι διαφορετικό με το δικό του τροπο. Αυτό που εχω όμως να πω ειναι ότι σιγουρα κρύβει αρκετές εκπλήξεις. Μεχρι στιγμής το feedback που έχω πάρει με έχει χαροποιήσει ιδιαίτερα και πολύ τον χαρακτηρίζουν ως εναν έντονο και cinematic δίσκο. 

Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ είναι να ακούσεις τον δίσκο βράδυ και όχι πρώτο πράγμα με τον καφέ σου…χαχα!


Το Υπόγειο: Έχεις αναφέρει πως το “Fragments” αποτελείται από βιωματικά κομμάτια. Είναι τα βιώματα πάντα η κύρια πηγή έμπνευσης σου;

Ανέκαθεν έγραφα αντλώντας έμπνευση απο προσωπικές καταστάσεις. Κύριος άξονας στα κομμάτια μου ειναι η σωματοποίηση, κάτι που προσπαθώ πάντα να μεταφράσω αυτό  μουσικά. Κομμάτια στον δίσκο όπως το «My heart is empty» και το «Sexyless» γεννήθηκαν απο αυτήν τη διαδικασία. 


Το Υπόγειο: O ήχος σου είναι πολυπρισματικός, βέβαια θα μπορούσαμε να πούμε ότι κατά κάποιο τρόπο ανήκει στην synth-pop. Αλλά εσύ πού κατατάσσεις τη μουσική σου; Πώς τα πας με τις μουσικές “ταμπέλες”; Προσωπικά, τις θεωρώ λίγο περιττές στο 2021...

Θα συμφωνήσω μαζί σου. Παρ’όλα αυτά δεν κατηγορώ τις ταμπέλες. Ειναι πλέον όλα τοσο ρευστά που είναι σημαντικό για τον μέσο ακροατή να μπορεί να κατατάσσει έναν artist σε μια πιο οικεία κατηγορία για να μπορέσει να τον κατανοήσει και καλυτερα. Η ίδια κατατάσω τον ευατό μου στην ηλεκτρονική/avant-pop. 
 


This Is The Last Song I'm Gonna Write For You (Apr.2020)


 

Το Υπόγειο: Κατά την διαδικασία δημιουργίας του άλμπουμ, είχες κάποιες μουσικές επιρροές που σε επηρέασαν; Με άλλα λόγια - ποιο είναι το soundtrack του making of του “Fragments”;

Απο τις βασικές επιρροές μου ήταν η Sevdaliza και η FKA twigs. Παρ’όλα αυτά, στα βασικά μου ακούσματα ήταν πάντα η synth pop και η dark wave. Artists όπως Boy Harsher και Αgar Agar επηρέασαν με κάποιον τροπο τον ήχο μου, θέλοντας και μη. 


Το Υπόγειο:  Στις 21/5 κυκλοφορείς το ελληνόστιχο “Ατυχήσαμε”. Αισθάνεσαι πιο άνετα με την χρήση της αγγλικής γλώσσας ή της ελληνικής; Ποια τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα για την κάθε επιλογή;

Η αγγλική γλώσσα μου είναι πιο οικεία. Ίσως γιατί τα ακούσματα μου ήταν πάντα αγγλόφωνα. Παρ’όλα αυτά, η επιλογή της γλώσσας αποτελεί για μένα κομμάτι έμπνευσης και όχι στυλιστική επιλογή.  Δεν αρκεί μια γλώσσα πολλές φορές για να εκφράσει όλα αυτά που θα ήθελε κάποιος να πει.

Στην περίπτωση του «Ατυχησαμε» η επιλογή της γλώσσας λειτούργησε ως έμφαση στην έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ δυο ανθρώπων - κυριολεκτικά και μεταφορικά.


Το Υπόγειο: Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Inner Ear;

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ήθελα να συνεργαστω με μια εταιρία που στηρίζει την εγχώρια indie σκηνή. Γνωρίζοντας την Ιnner Ear, ένα ωραίο καλοκαιρινό πρωί, αποφάσισα να επικοινωνήσω μαζί τους και ετσι έγινε η αρχή μιας όμορφης συνεργασίας.


Το Υπόγειο: Η πανδημία και τα lockdown σε βοήθησαν στην ολοκλήρωση του άλμπουμ, με την έννοια της αυτοσυγκέντρωσης και άδειου χρόνου, ή όλη αυτή η κατάσταση σε κράτησε πίσω τόσο σε επίπεδο έμπνευσης όσο και πρακτικά;

To πρωτο lockdown με βρήκε στο Λονδίνο και μπορω να πω πως ηταν αρκετά δυσκολη περιίοδος για μενα. Η ζωή εν μέσω πανδημίας σε μια τέτοια πόλη ήταν πραγματικά μη βιώσιμη. Με εξαίρεση στιγμές όπως το “Bad Omen”,  μου ήταν αρκετά δύσκολο να βρω έμπνευση και συγκέντρωση για να δημιουργήσω. Όλα άλλαξαν με την επιστροφή μου στην Ελλάδα. Σιγά σιγά η έμπνευση επανήλθε και παρά την δυσκολία της απόστασης (οι συνεργάτες μου είναι Αγγλοι) καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τον δισκο αυτό. 


Το Υπόγειο: Αν η ζωή και η κατάσταση το επιτρέψει, ποια είναι τα σχέδια σου μετά την κυκλοφορία του “Fragments”; 

Νομίζω οτι η απαντηση είναι ομόφωνη αυτή τη στιγμή για όλους μας….LIVE KAI TOUR! Τι να πώ…κάνουμε όνειρα και περιμένουμε!
 


Bad Omen (Mar.2021)


 

Το Υπόγειο : Έχοντας ζήσει τόσο στο Λονδίνο όσο και στην Αθήνα, ποιες διαφορές εντοπίζεις στην βοήθεια που παρέχει η πολιτεία στους καλλιτέχνες και στην προ covid εποχή αλλά κυρίως στο τώρα;

Η αλήθεια είναι ότι σε όποιο μέρος και αν έχω ζήσει, έχω αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες σαν καλλιτέχνης. Σχετικά με το Λονδίνο, ο ανταγωνισμός είναι τέτοιος που ακόμα και αν υπάρχουν περισσότερες κρατικές και ιδιωτικές επιχορηγήσεις συγκριτικά με την Ελλάδα, στατιστικά οι πιθανότητες να τις λάβεις εσύ μειώνονται λόγω της τεράστιας πληθώρας καλλιτεχνών. Αν κάποιος επιθυμεί να εξελιχθεί μουσικα, το Λονδίνο είναι το τέλειο μέρος (πρo-covid) απλα πρέπει να γνωρίζει οτι θα χρειαστεί κατα πασα πιθανότητα ενα side-job για να ανταπεξέλθει.

Αυτή τη στιγμή δεν έχει και πολλές διαφορές η Αγγλία με την Ελλάδα στα μέτρα κάλυψης των καλλιτεχνών. Το Λονδίνο και η μουσική σκηνή του έχουν πληγεί δραματικά, πράγμα που έχει οδηγήσει ένα τεράστιο ποσοστό καλλιτεχνών να εγκαταλείψει την Αγγλία και κυρίως το Λονδίνο. 

Στην Ελλάδα, το επάγγελμα ήταν ανέκαθεν υποτιμημένο δυστυχώς. Σίγουρα τα επιδόματα που δόθηκαν ήταν μια μικρή ανάσα, ωστόσο σ᾽αντίθεση με άλλα επαγγέλματα είναι θλιβερό το ότι δεν βλέπουμε ένα φως στο τούνελ. 


Το Υπόγειο: Εσύ προσωπικά, πώς βιώνεις την εποχή της πανδημίας γενικότερα;

Η πανδημία μας έφερε όλους σε ωμή επαφή με τους ευατούς μας και έκανε ακόμα πιο ορατή την δυσλειτουργία ενός παγκόσμιου συστήματος, πράγμα που αναπόφευκτα σε κάνει να αισθάνεσαι απόλυτη ανασφάλεια και συνεχές φόβο, κοινωνικά και ατομικά.

Σαν μουσικός, νιώθω πολλές φορές απόγνωση και ένα κενό, εξαιτίας της έλλειψης των συναυλιών.Παρ’όλα αυτά  νιώθω πολύ τυχερή που στο κοντινό μου περιβάλλον έχω ασφάλεια, ότι και να περιλαμβάνει αυτό, κάτι που δεν είναι καθόλου δεδομένο για πολύ κόσμο.


Το Υπόγειο: Τα τελευταία αρκετά χρόνια, η μουσική σκηνή της χώρας βρίσκεται σ’ άνθηση, θα συμφωνούσες με αυτήν την άποψη; Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που ξεχωρίζεις;

Συμφωνώ απόλυτα! Θεωρώ ότι η Ελλάδα και η Αθήνα συγκεκριμένα έχει φοβερούς μουσικούς και πολύ δυνατή alternative σκηνή, γι ´αυτό και είμαι πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι στην Inner Ear, καθώς οι περισσότεροι απο αυτούς βρίσκονται στο roster της. Ο Κristof, o Evripides and his Tragedies, o Johnny Labelle, η Melentini, O Die Arkitekt, οι Αλεξάνδρα Σιετή, η Νalyssa Green και η Σtella, είναι απο αυτούς τους artists που θα υπάρχουν πάντα σε καποια playlist μου στο Spotify.


Το Υπόγειο: Αν μπορούσες να επιλέξεις να συνεργαστείς ανάμεσα σε οποιοδήποτε καλλιτέχνη, ζωντανό ή εκλιπόντα, ποιον θα διάλεγες και γιατι;

Τόσο δύσκολη ερώτηση για έναν Ζυγό.. χαχα! Απο εξωτερικό θα ήταν η ΑRCA, γιατι οτι και αν κανει ειναι μοναδική και είναι απο τις αγαπημένες μου παραγωγούς. Απο Έλληνες, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου (VANGELIS). Το γιατί νομίζω είναι περιττό. 



Fragments LP (out 29/5 via Inner Ear) - ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ

H VASSIŁINA παρουσιάζει το πρώτο της album Fragments.

To Fragments είναι ένα avant-ποπ άλμπουμ με dark electronic επιρροές και έχει ηχογραφηθεί στο Λονδίνο, όπου έζησε η VASSIŁINA τα τελευταία 4 χρόνια, και στην Αθήνα όπου μετακόμισε πρόσφατα. Η ίδια έχει γράψει την μουσική και τους στίχους και έχει κάνει παραγωγή στην πλειοψηφία των κομματιών. Ένα μέρος του album παρουσιάστηκε με την μορφή μουσικής performance στην Αγγλικανική Εκκλησία του Αγίου Παύλου στην Αθήνα και στο Θέατρο Albany στο Λονδίνο στα τέλη του 2019.

Λόγω της πανδημίας και των συνεχόμενων lockdown η ολοκλήρωση της παραγωγής δυσκόλεψε αρκετά την VASSIŁINA και τους συνεργάτες και μέλη της μπάντας της Tom Wright και Luke Mannell. Για τους ίδιους λόγους οι μίξεις των κομματιών έγιναν στην Αγγλία και στην Ελλάδα από τρεις διαφορετικούς ηχολήπτες, τον Tom Wright, τον Χρήστο Μπεκίρη και τον Shuta Shinoda.

To Fragments αναφέρεται στην κατακερματισμένη αντίληψη του εαυτού και καταγράφει το συνεχές ταξίδι της καλλιτεχνικής και προσωπικής εξέλιξης της VASSIŁINA, αποκαλύπτοντας μια ολόκληρη διαδικασία εύρεσης της προσωπικής της φωνής μέσα από την καταπολέμηση των εσωτερικών συγκρούσεων και συμφιλίωσης προσωπικών τραυμάτων. Τα 11 κομμάτια έχουν την μορφή εξομολόγησης και, σε αντίθεση με την εντύπωση που ίσως προκαλεί η ακρόασή τους, ελάχιστα από αυτά έχουν ερωτικό περιεχόμενο. Η βασική θεματική των τραγουδιών είναι το ανθρώπινο σώμα και οι τρόποι με τους οποίους τα όριά του μπορούν να παραβιαστούν, οδηγώντας σε αποσύνδεση από αυτό. Η αφήγηση στο Fragments είναι κυκλική. Η σωματοποίηση του κενού (My Heart is Empty), οι ψυχοσωματικές επιπτώσεις της καραντίνας (Bad Omen), η αντικειμενοποίηση του σώματος από τρίτους (Sexyless), η αναζήτηση του εαυτού (Floating Bones) και οι εμπειρίες του σώματος (Ατυχήσαμε) είναι μερικά από τα θραύσματα που συνθέτουν το σύνολο του Fragments.


Σχετικα Αρθρα
ypogeio.gr
Sugar For The Pill
(26/05/2022)
ypogeio.gr
Electric Litany
Alexandros Miaris
(13/05/2022)
ypogeio.gr
Monovine
Stratos Grey
(18/04/2015)
ypogeio.gr
Head On
(20/02/2019)
Χρησιμοποιούμε cookies μόνο για στατιστικούς λόγους (google analytics). Δεν συλλέγουμε κανένα προσωπικό δεδομένο.
ΕΝΤΑΞΕΙ