Νέες Κυκλοφορίες

Father Of The Bride

Vampire Weekend


Η αναμονή 6 ολόκληρων χρόνων απο την τελευταία τους κυκλοφορία έλαβε τέλος. Επιτέλους οι αγαπημένοι μου Vampire Weekend κυκλοφόρησαν το "Father Of The Bride", γεγονός που με έκανε πολύ χαρούμενο για πολλούς λόγους. Αρχικά γιατί επιβεβαιώθηκαν οι μεγάλες προσδοκίες που είχα, έπειτα γιατί κυκλοφόρησε στην καρδιά της άνοιξης, που είναι η αγαπημένη μου εποχή, και φυσικά επειδή για μια ακόμη φορά η γεμάτη λάμψη και έυθυμη μουσική τους με συντροφεύει ίσως στην πιο δύσκολη και γεμάτη αγωνία μεταβατική περίοδο της ζωής μου, για την οποία θα μιλήσω κάποια άλλη στιγμή μέσω ενός review.

Περιττό να μιλήσω περαιτέρω για το έργο των Vampire Weekend και τα συναισθήματα μου γι’αυτούς, μιας και το έκανα στο προηγούμενό μου review, όταν παρουσίασα τα 2 singles που κυκλοφόρησαν πριν μερικούς μήνες: το "2021" και το "Harmony Hall’. Περνάμε, λοιπόν, κατευθείαν στο ψητό, καθώς και τα 18 ολόφρεσκα κομμάτια του νέου άλμπουμ χρήζουν ανάλυσης.

Mετά την αποχώρηση του Rostam Batmanglij, βασικού πυλώνα του συγκροτήματος, και την συμμετόχη και έλευση αρκετών session μουσικών και παραγωγών περίμενα -και νομίζω περίμεναν κι άλλοι fans- κάτι πιο ορχηστρικό και γεμάτο. Έτσι κι έγινε. Το άλμπουμ δεν είναι τόσο ρυθμικό και με ηλεκτρονικά στοιχεία όπως τα προηγούμενα δύο, είναι περισσότερο ατμοσφαιρικό και μελωδικό με έντονο ανοιξιάτικο χαρακτήρα φυσικά. Στιχουργικά, έχει επίσης πλούσια θεματολογία, περιλαμβάνοντας θέματα τόσο υπαρξιακά και προσωπικά όσο και κοινωνικοπολιτικά, περιβαλλοντικά.


 

"Hold You Now". Το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ, σε συνεργασία με την Danielle Haim, frontwoman των Haim, η οποία συμμετέχει σε ακόμη δύο κομμάτια του άλμπουμ και μας δίνει κι άλλη ευκαιρία να ακούσουμε τη γλυκιά και απαλή φωνή της. Το κομμάτι έχει ακουστικό folk χαρακτήρα και, πέρα απο τα απαλά φωνητικά του Ezra Koenig και της Danielle Haim, εμπεριέχονται και samples χορωδίας του Hans Zimmer απο το soundtrack της ταινίας "Thin Red Line", που συμπτωματικά είναι απο τις αγαπημένες μου. Γέμισε κατευθείαν η καρδία μου απο το πρώτο άκουσμα.

"Harmony Hall". Πρώτο single και δείγμα που κυκλοφόρησε για να μας δείξει τι θα ακολουθήσει στο νέο άλμπουμ. Απο τα πιο δυνατά κομμάτια του δίσκου. Έντονα ορχηστρικό με την κλασσική baroque χροιά της μπάντας, πιασάρικο μεν αλλά με πολύχρωμα μοτίβα που σπάνε τη μονοτονία δε. Αχ, αυτό το "Ι don't wanna live like this...but I don't wanna die", που λένε οι στίχοι και σε ανυψώνουν ψυχικά. Στίχος που παρεπιπτόντως εμπεριέχεται και στο κομμάτι ’’Finger Back’’ του προηγούμενου άλμπουμ.

"Bambina". Όμορφο και αισιόδοξο, επίσης με θρησκευτική χροιά. Ωραία εισαγωγή ακουστικής κιθάρας μέχρι που δυναμώνει με τα ντράμς και τα surfy κιθαριστικά riff και ξαναηρεμεί με απαλά κρουστά και samples αλά gospel χορωδίας. "My Christian heart cannot withstand, the thundering arena, I see you when the violence ends, for now ciao ciao Bambina... ’’

"This Life". Έρωτας με το πρώτο άκουσμα. Απο τα αγαπημένα μου κομμάτια στο άλμπουμ με απίστευτα επίσης surfy κιθαριστικά riff και στίχους που μιλούν για την αβεβαιότητα και την αλλαζονεία στον έρωτα. "You've been cheating on, cheating on me, I've been cheating on, cheating on you...You've been cheating on me... But I've been cheating through this life and all it's suffering...Oh Christ, am I good for nothing? ’’.
   
"Big Blue". Dreamy πλήκτρα, αργό και σταθερό minimal beat, ακουστική κιθάρα και εμφατική ηλεκτρική να παίζει ένα χαρακτηριστικό detuned riff που παραπέμπει σε Beatles και φυσικά μια χορωδία να το κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρον.

"How Long?". Υπέροχο groovy intro με μπάσο και τη γλυκιά φωνή του Ezra να μπαίνει μαζί με τη jazzy κιθάρα,τα πλήκτρα και το γλυκό πιάνο να συνοδεύει. Επίσης η χρησιμοποίηση του cello, των ηλεκτρονικών samples καθώς και τα αρμονικά πειραγμένα back vocals το καθιστούν απο τα πιο ενδιαφέρον κομμάτια του άλμπουμ. Αρκετά ενδιαφέρον έχει και το γεγονός  πως παρόλο που το κομμάτι έχει έυθυμη r&b χροιά οι στίχοι έχουν κάτι το πικρόχολο και σκοτεινό.

"Tough choice? Don't make me laugh, My Life's a joke, your life's a gas.
You broke my heart at midnight mass, Now I'm the ghost of Christmas past.
The only choice you gave to me, is one I took reluctantly. Cause when we play democracy, you always take immunity.
How long till we sink to the bottom of the sea?
How long, how long?"

 

"Unbearably White". Το αγαπημένο μου κομμάτι του άλμπουμ που με έφερε σε μια γλυκόπικρη μελαγχολία και νοσταλγία. Αρκετά  jazzy αισθητική, αριστουργηματική παραγωγή και μίξη που κάνει κάθε όργανο να ακούγεται ξεχωριστά σαν κρύσταλλο. Η κιθάρα και το μπάσο κλέβουν την παράσταση σε αυτό το κομμάτι, ωστόσο αν δεν υπήρχαν οι πινελιές των βιολιών και των έξτρα κρουστών να μην ήταν τόσο ιδιαίτερο και ονειρικό. Οι στίχοι μιλούν για ανεκπλήρωτο έρωτα. "The city was freezing, an elegant flow, the wind at the doorway, was unbearably cold, you walked to the bedroom, and sat down to write, the page in your notebook is unbearably white.’’
   
"Rich Man". Ανέκαθεν οι Vampire Weekend πειραματίζονταν με afro και ethnic στοιχεία ειδικά στα πρώτα δύο τους άλμπουμ. Το Rich Man λοιπόν είναι ένα τέτοιο κομάτι με αρκετά lo-fi αισθητική και samples του κομματιού "Εasy With Me" απο τον κιθαρίστα  της  afro-highlife μουσικής με καταγωγή απο τη Sierra Leone της Αφρικής, Sooliman Ernest Rogie. To κομμάτι έχει εύθυμη και ταυτόχρονα συγκινητική χροιά, υπο τη συνοδεία υπέροχου βιολιού και με στίχους αυτοσαρκαστικούς με δόση χιούμορ, διηγούνται κατα κάποιο τρόπο την πικρή αλήθεια για την ανισότητα σε σχέση με τον πλούτο και τα προνόμια απο την πλευρά ενός μουσικού. Ο Ezra Koenig χαρακτηρίζει πως το κομμάτι αυτό λειτουργεί κατα κάποιο τρόπο ως αρωγός αυτογνωσίας και προβληματισμού και για τον ίδιο και το συγκρότημα αλλά και για το ακροατήριο.

"When I was young, I was told I'd find one rich man in ten has a satisfied mind, and I'm the one.
Thousands of steps and staircases to climb, thousands of men you'd most likely decline and yet I'm the one. 
A billion to one, don't the odds make you sick? To be one in a billion's a terrible trick, you're the wretched one.’’


 
"Μarried In A Gold Rush". Δέυτερο κομμάτι με τη συμμετοχή της Danielle Haim στα φωνητικά. Θα μπορούσε να είναι ακουστικό μιας και η χροιά του είναι αρκετά folk, ωστόσο η παραγωγή του απαρτίζεται απο ένα minimal synth συνοδευόμενο απο μια απίστευτη groovy μπασογραμμή, dreamy πλήκτρα που παραπέμπουν σε r&b αισθητική, βιολιά και backround κιθάρες. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο όμως σε αυτή την εξαιρετική παραγωγή έχουν οι γλυκές φωνές του Ezra Koenig και της Danielle Haim που μέσα στη μίξη είναι έντονα τοποθετημένες στο επίκεντρο χωρίς ωστόσο να θάβουν τα υπόλοιπα όργανα.
  
"My Mistake"

"Skin under sun
Summer breeze, summer break
Oh, I was young then
Hadn't made my mistake
Unaware of the fall
Unaware of my fate
There was peace in the valley
'Til I made my mistake"

Κάθε στίχος αυτού του κοματιού με οδήγησε να πάω κάπου που δεν ήθελα και κατα κάποιο τρόπο με ξένισε χαλώντας  το κλίμα που μου δημιούργησαν τα προηγούμενα κομμάτια. Προσπάθησα το ξαναέβαλα να παίζει ξανά και ξανά και προτίμησα να χαθώ στη μεθυστική αργή jazz χροιά του με αυτό το υπέροχο πιάνο, τα πειραγμένα vocal samples και το σαξόφωνο. Έπειτα σκέφτηκα ποιο είναι το λάθος που κάνω επανειλλημένα. Πως παίρνω πολύ στα σοβαρά κάποιες άσχημες στιγμές του παρελθόντος και δεν αφήνω τον εαυτό μου να προχωρήσει  και να εξελιχθεί μέσα απο αυτές. Αυτό είναι και η αχίλλειος πτέρνα μου, ότι προσκολλώμαι. Ελπίζω να καταφέρω να διαχειρίζομαι καλύτερα κάποιες σκέψεις και να μην αφήνομαι στο χάος τους.
 

"Sympathy"

"Ι think I took myself too serious....It's not that serious!!! ’’

Και ξεκινάει αυτός ο δυναμίτης. Η πιο δυνατή στιγμή του άλμπουμ και ένα από τα κομμάτια που ξεχώρισα και με έκανε να μην σταματώ να χτυπιέμαι στο δυναμικό flamenco ρυθμό του. Ιδιοφυέστατη η ιδέα της χρήσης κόντραμπάσου,φοβερό και δυναμικό παίξιμο ακουστικής κιθάρας και κρουστών και το κερασάκι στην τούρτα που το κάνει ιδιαίτερο είναι αυτά τα απίστευτα εμφατικά φωνητικά samples χορωδίας.

"Alone in someone's bedroom
She firmly took my hand
The isolation ended
I began to understand
In the ping-pong match of constant desire
I was never gonna get ahead
'Cause I was looking in the mirror"  

   

"Sunflower". Φωτεινό και ανοιξιάτικο, απο τα πιό groovy κομμάτια του άλμπουμ που σε ταξιδεύει στη δεκαετία του 70 και τη soul/funk εποχή. Ψυχεδελικές πινελιές, αφηρημένοι στίχοι, μπασοτύμπανα και κιθάρες να χορεύουν και να σε 
  παρασύρουν και εσένα σε αυτό το πολύχρωμο σκηνικό. Πέρα απο τον Ezra, στην κιθάρα συμμετέχει και ο κιθαρίστας Steve Lacy του r&b συγκροτήματος The Internet.

"Sunflower in the morning
Standing in the garden
All before you wake
No power can compel you
Out into the daylight
Let that evil wait"


  

 

"Flowermoon". Δυσκολεύτηκα πολύ να ξεχωρίσω το αγαπημένο μου κομμάτι ανάμεσα σε αυτό και το "Unbearably White", οπότε το κατατάσσω αναγκαστικά δεύτερο. Συμμετέχει κι εδώ ο Steve Lacy των The Internet. Αριστουργηματικό, ψυχεδελικό μου θυμίζει Beach Boys και Talking Heads. Έντονοι και χρωματιστοί ρυθμοί απο κρουστά, claps, surfy κιθάρες, δυνατή μπασογραμμή, back vocals της Danielle Haim και του Steve Lacy για σεμινάριο και ποικιλία πνευστών.

"Flower moon
Curse the night
If the sun don't make things right
Then it's gonna take a year (gonna take a year)"


 
 "2021". Γλυκό κομμάτι και μικρό σε διάρκεια, απαλά φωνητικά και ονειρικά πλήκτρα, συνοδεύομενα απο μία ρυθμική downtempo μπότα και μια distorted ηλεκτρακουστική κιθάρα που σε παραπέμπει σε folk μουσική των 60's αφού 
 έχει lo-fi αισθητική στην παραγωγή.

"We Belong Together". Η Danielle Haim θα έπρεπε να θεωρείται μέλος του συγκροτήματος μετά απο τόσες συμμετοχές σε κομμάτια :) . Κομμάτι που έγραψε ο Εzra μαζί με τον Rostam στο πιάνο το μακρινό 2012. Χαρακτηριστικό
  πιάνο Vampire Weekend, ενδιαφέρον crispy drums και κιθάρες, κοντραμπάσο και ένα χαρακτηριστικό πνευστό (σαν πειραγμένο φλάουτο ίσως ; ) στην αρχή και τη μέση του κομματιού που η μελωδία του θυμίζει παροδοσιακή Κινέζικη
  μουσική.

"Stranger". Απο τα λιγότερο αγαπημένα μου κομμάτια στο άλμπουμ, ωστόσο είναι απο τα πιο πιασάρικα. Κλασσικό groovy indie tune με σαξοφωνάκι,πιάνο και ωραία ριφάκια στις κιθάρες (μου θύμισε Zutons ). Μαντέψτε βρε και ποια συμμετέχει στα φωνητικά... Το κομμάτι μιλάει για την οικειότητα.

"Who knows the reason that kindness lost its hold?
Those better angels confined to minor roles
I left the wilding, wilding, wilding days of old
Your house is warmer your wilderness is cold"



"Spring Snow". Ενδιαφέρον νοσταλγικό κομμάτι για να πέσει η αυλαία του άλμπουμ. Ψυχεδελική  pop και lo-fi χροιά με πειραγμένα φωνητικά,πιάνο,samples. Απο τα πιο πειραματικά του άλμπουμ.

"The snow fell last night
Your flight couldn't leave
Come back to the bed
Let's take this reprieve
It felt like the end
The end's been delayed
You're here in my arms
So what should I say?"

 

"Jerusalem, New York, Berlin". Και κλείσιμο με ένα πολύ minimal, απλό και γλυκό κομμάτι με αναφορά στη διακήρυξη Balfour του 1917 και την πολιτισμική ταυτότητα των Εβραίων, αφού ο Εzra Koenig ειναι εβραικής καταγωγής.
 

Υπάρχουν μπάντες που δεν με έχουν απογοητεύσει με κάποια μέτρια η κακή τους κυκλοφορία. Μία απο αυτές είναι και οι Vampire Weekend και χαίρομαι πολύ γι’αυτό και δεν πιστεύω πως τους έχω εξιδανικεύσει επειδή είναι απο τις αγαπημένες μου μπάντες. Για μένα δεν έλειπε κάτι απο το Father Of The Bride. Άκουσα κάτι απίστευτα ενδιαφέρον, διαφορετικό απο τις προηγούμενες 3 κυκλοφορίες και νομίζω πως σε αυτό το άλμπουμ η μπάντα ωρίμασε περισσότερο απο ποτέ και ξεπέρασε τον εαυτό της χωρίς να πτοηθεί απο την αποχώρηση του Rostam. Είναι αξιοσημείωτο πως σαν μπάντα δεν κοίταξε ποτέ να βγάλει κάτι εύκολο παρόλο που έχει pop αισθητική. Πειραματίζονται και εξελίσσονται συνεχώς.Μετακόμισαν σε πιο εμπορική δισκογραφική εταιρεία απο την XL πράγμα που με φόβισε λίγο, ωστόσο αυτό απ’ο,τι φάνηκε τους βοήθησε να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Έξι ολόκληρα χρόνια αναμονής, 18 κομμάτια στα σκαριά πολλά υποσχόμενα, τεράστια συμμετοχή session μουσικών και παραγωγών, φιλική συμμετοχή ονομάτων όπως η Danielle Haim και ο Steve Lacy. Όλα αυτά για το θεαθήναι και το hype; Μα φυσικά και όχι, το άλμπουμ είναι αριστούργημα απο κάθε άποψη. Καλή ακρόαση!!!

 
Release Date: 3/5/2019 ( Columbia Records )
Βαθμολογία: 4.5/5 

 

Σχετικα Αρθρα
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
Ghosteen
Nick Cave & The Bad Seeds
(12/10/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
Deceiver
DIIV
(11/10/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
Norman Fucking Rockwell!
Lana Del Rey
(24/09/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
Παραδουλεύτρα
The Boy
(16/09/2019)
Χρησιμοποιούμε cookies μόνο για στατιστικούς λόγους (google analytics). Δεν συλλέγουμε κανένα προσωπικό δεδομένο.
ΕΝΤΑΞΕΙ