Νέες Κυκλοφορίες

Believers

Serafim Tsotsonis


“There’s a moment when you look at the stars and stars look back at you and time disappears…”

Ο Σεραφείμ Τσοτσώνης στο νέο του δίσκο “Believers”, εξαφανίζει τον χρόνο.
 

Κυριολεκτικά αλλά και μεταφορικά, όπως του αρέσει όλα αυτά τα χρόνια να διηγείται παραμύθια μέσα από νότες στο πιάνο και στα synthesizer, ο Σεραφείμ με το πέμπτο του άλμπουμ απομονώνει τον χρόνο από γύρω μας και αφήνει μόνο συναισθήματα και ήχους. Ένας μουσικός αρχιτέκτονας που μελετά πριν κατασκευάσει, προγραμματίζει πριν εκτελέσει, αλληλεπιδρά με το γύρω του περιβάλλον πριν αγγίξει οτιδήποτε. Η σύγχρονη μουσική αρχιτεκτονική δεν υπήρξε ποτέ περισσότερο προσεγμένη και σχολαστικά δημιουργημένη. Το “Believers” δεν μοιάζει με ο,τιδήποτε άλλο έχει γράψει στο παρελθόν ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος. Με αμέτρητα layers ήχων σαν σε ένα λεπτομερές κέντημα και δεκάδες διαφορετικά κανάλια που καλύπτουν όλο το εύρος συχνοτήτων που ένα ανθρώπινο αυτί μπορεί να αντιληφθεί, το νέο άλμπουμ του Σεραφείμ είναι ένα κομψοτέχνημα υψηλής μουσικής αισθητικής.

Με τον Kαλλιτέχνη είχαμε μιλήσει εδώ, το 2017, ακριβώς μετά την κυκλοφορία της τελευταίας του δουλειάς “She Swims”, στην Αμερικανική Hush Hush Records. Τότε, το άλμα στην μουσική του ήταν ολοφάνερο, όχι μόνο στον τρόπο που αντιλαμβανόταν τα μουσικά πράγματα και το πώς πίστευε ότι αυτά έπρεπε να εξελίσσονται, αλλά και ως προς τον τρόπο που τα οργάνωνε μέσα του, στο μυαλό του και την ψυχή. Παιδικές μνήμες από μέρη, εκδρομές και χώρους από τους οποίους η συλλογή φυσικών ήχων ήταν καταλυτικής σημασίας για την τεχνοτροπία που θα ακολουθούσε στις επόμενες δημιουργίες του, όπως και στο “Believers”. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν αυτή η πολυσυλλεκτική διαδικασία να μην οδηγήσει σε κάτι ναι μεν σύνθετο αλλά από την άλλη μεγαλειώδες. Τα συναισθήματα και η φαντασία του Καλλιτέχνη πλάθουν κομμάτια όπως το “You” ή το "Love is Good”, σε μια απίστευτα καθηλωτική ατμόσφαιρα από synthesizer, έγχορδα και πνευστά που για πρώτη φορά ενσωματώνονται σε τόσο μεγάλη έκταση και με τόσο σωστό τρόπο.

Ο δίσκος θα ανοίξει με τα γνώριμα τονικά οξύμωρα πατήματα ηλεκτρονικών πλήκτρων του Τσοτσώνη, όπως άλλωστε και σε κάθε του δουλειά. Νιώθει την ανάγκη το “You“ να είναι το κομμάτι που θα κάνει τις συστάσεις για τη συνέχεια. Η Αγγελική Τσοτσώνη (Ocean Hope) τραγουδά “No one seems to get…”, ενώ ήδη στο ξεκίνημα η απαγγελία του Edward Nevill δημιουργεί εύλογες απορίες με τους αφηρημένους στίχους: “We walk into the dark, this is a lonesome night…”. Το πιάνο του Σεραφείμ, το τρομπόνι του Χρήστου Αλεξάκη, το τσέλο της Ειρήνης Αναστασίου και μια ολόκληρη ενορχήστρωση χτισμένη γύρω από τους φίλους του μουσικούς, αποδίδουν ένα άριστο αποτέλεσμα.

Το “Alone” κρατά έναν υπόκωφο ρυθμό που συμπληρώνεται από κιθάρες παιγμένες με πετάλια και αιχμηρά distorted πλήκτρα, η electronica μέσα από τη φαντασία και τον αυτοσχεδιασμό του Σεραφείμ. Στο “Run”, παρότι έχει μέσα του τον techno ρυθμό, δεν θα ακούσουμε ακόμα ένα κομμάτι σαν τα εκατοντάδες χιλιάδες φλύαρα του είδους. Ακόμα και σ’ αυτή την κατηγορία, ο Τσοτσώνης θα πρωτοτυπήσει και λίγο πριν το τέλος του κομματιού, θα προσθέσει τη δική του εκδοχή για το πως θα πρέπει να γράφεται η σύγχρονη ρυθμική ηλεκτρονική μουσική. Ειδικός στο πως να μετατρέπει ένα φαινομενικά βατό τραγούδι σε έπος, στα “Night Shadows” και “Ocean of Emotions” αποδεικνύει ότι μπορεί με ευκολία να χειραγωγήσει τα συναισθήματα και τη διάθεση ενός ακροατή. Δυο κομμάτια που νομίζω μοιάζουν με επίδειξη δύναμης για την ικανότητα του να συνθέτει ένα κινηματογραφικό σκηνικό εκ του μηδενός.

Αν ο δίσκος μπορούσε να χωριστεί σε δύο μέρη, το σημείο που η σκυτάλη αλλάζει χέρια είναι το μελαγχολικό αλλά γλυκύτατο “Nowhere”, με την αδερφή του Αγγελική aka Ocean Hope να αποτελεί εδώ το κυρίως θέμα. Break και Trip hop κρουστά σε μια σχεδόν νωχελική synth pop πεντάλεπτη ομορφιά. To καταλληλότερο κομμάτι του δίσκου για παρουσίαση ενός πρώτου single από το “Believers”, είναι επίσης και μια ένδειξη της στροφής και της επιρροής του ήχου του Τσοτσώνη από τους Ocean Hope, του project που τρέχει μαζί με την αδερφή του από το 2015.

 

 

Τα προσωπικά μου αγαπημένα “Horizon” και “Love is Good” είναι δύο μελωδικές δημιουργίες που περιέχουν και πάλι ηλεκτρονικά επεξεργασμένους αλλά και φυσικούς ήχους. Οι τεχνοτροπίες στο “Horizon”, μου θύμισαν πολύ τη μουσική γραφή του επίσης συμπατριώτη και αισθητικά συνοδοιπόρου Σωτήρη Μουστάκα aka Sundayman. Είναι φανερό πόσο λεπτομερής εργασία έχει γίνει εδώ. Με προσεκτική ακρόαση, μπορεί κανείς να αντιληφθεί αυτή τη σύνθετη ηχητική διαστρωμάτωση, που απαιτεί άπειρη αγάπη και αφοσίωση στη μουσική. Το “Love is Good”, με τα με έξυπνο τρόπο παραμορφωμένα σαξόφωνα και τη χρήση κιθαριστικών ακόρντων, μας μεταφέρει σε εποχές Brian Eno και σε ήχους από Moderat και Bent.

Η νέα δουλειά του Σεραφείμ μας επιφυλλάσσει και μια έκπληξη, αυτή της συνεργασίας του με τον Αμερικανό Peter Broderick στο “Broken Wings”. Σπουδαία τιμή για την καριέρα και των δυο μουσικών νομίζω. Από τη μια ένας από τους συντελεστές και συνεργάτες των Efterklang και του Nils Frahm και από την άλλη ο γνήσιος εκφραστής της ελληνικής electronica του σήμερα. Το κομμάτι περικλείει μέσα του όλη τη διανοητική ικανότητα και το ταλέντο του μουσικού, που κατορθώνει να προσαρμοστεί και να προσαρμόσει, να δώσει αλλά και να πάρει από αυτούς με τους οποίους συνεργάζεται.

Ο δίσκος μετά το εν είδει πρελούδιου ατμοσφαιρικό “Prayer” θα κλείσει με μια δεκαπεντάλεπτη έμπνευση που μοιάζει με βουλοκέρι σε φάκελο που πρόκειται να ταξιδέψει στο διάστημα και μέσα του έχει όσα νιώθουν οι άνθρωποι, όσα φοβούνται και όσα προσδοκούν για το μέλλον τους. Αν ποτέ κανείς τον βρει, το πιάνο θα του μιλήσει για τη νοσταλγία, το τσέλο για την ιστορία και το τρομπόνι για τις προσδοκίες. Οι παιδικές φωνές στην αρχή του “Future”, δεν είναι τίποτε άλλο από την έκφραση της ελπίδας που πάση θυσία δεν πρέπει να χάσουμε ποτέ. Οι ήχοι από τα πτηνά και τα βήματα στη φύση, παραπέμπουν σε όσα λέει ο Σεραφείμ για τη συλλογή ήχων από το περιβάλλον τα τελευταία χρόνια και την προσπάθεια του να συνδυάσει το γήινο με την τεχνολογία. Ένα αριστούργημα που κάπου στη μέση του θα μετατραπεί σε ορχηστρική Οδύσσεια, θα αποκτήσει ρυθμό, θα εξαφανίσει τον χρόνο και θα παραμερίσει για να μπει η φωνή της Αγγελικής Τσοτσώνη: “There’s a moment when you look at the stars and stars look back at you and time disappears…”.

Ο Σεραφείμ Τσοτσώνης φροντίζει να κρατά το στόμα του κλειστό και να το ανοίγει μόνο όταν πρόκειται να προλογίσει τις δημιουργίες του. Ένας άνθρωπος που μοχθεί και νιώθει, σέβεται και μένει πιστός στη ηθική που τον οδήγησε στο “Believers”, την πιο ολοκληρωμένη του και πλήρη από κάθε άποψη δουλειά μέχρι σήμερα. Υποκλινόμαστε ταπεινά σε έναν άνθρωπο που γράφει μουσική για τη μουσική.

 

To Υπόγειο είχε την ευκαιρία να ακούσει τον δίσκο του Σεραφείμ Τσοτσώνη πριν την επίσημη κυκλοφορία του που θα γίνει ψηφιακά από την αγαπημένη Klik Records στις 15 Ιουλίου και σύντομα σε βινύλιο και CD.



Δελτίο Τύπου

Serafim Tsotsonis ‘’Believers’’

Αυτό είναι το ‘Believers’. Ο 5ος μου δίσκος που ξεκίνησε σαν ιδέα τον Αύγουστο του 2018 και υλοποιήθηκε στο στούντιο μου στην Αθήνα. Στην αρχή, έπαιρνα τη Vespa μου και με το recorder πήγαινα και ηχογραφούσα
ήχους που μου κινούσαν το ενδιαφέρον σε σημεία και μέρη που μου θύμιζαν όμορφες αλλά και δύσκολες στιγμές της ζωής μου. Ήχους που στη συνέχεια επεξεργάστηκα στον υπολογιστή ή έγραψα στο κασετόφωνο,αλλοιώνοντάς τους με πετάλια effects και τους χρησιμοποίησα στα κομμάτια σαν όργανα απόκοσμα, κρουστά, φωνές και sound design.

Στο ‘Believers’ έχω χρησιμοποιήσει περισσότερο αναλογικά synths, drum machines, synths με ιδιαίτερες χροιές, αλλά και vst ώστε να βγάλω το αποτέλεσμα που είχα στο μυαλό μου. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, στο ‘Ocean of Emotions’ επιστράτευσα υδρόφωνα τα οποία έριξα στον Κορινθιακό κόλπο για να συλλέξω ήχους. Μια μαγική στιγμή που με ταξίδεψε πίσω στα παιδικά μου χρόνια, όταν με την αδερφή μου παίρναμε το canoe και προσπαθούσαμε να φτάσουμε απέναντι στο φάρο. Δεν το καταφέραμε ποτέ…

Για το ‘Believers’, είχα τη χαρά να συνεργαστώ με τον Peter Broderick, τον οποίο θαύμαζα σαν μουσικό, πλέον θαυμάζω και σαν άνθρωπο. Μια υπέροχη ερμηνεία. Χαρά μου και ευτυχία όπως πάντα ήταν και η συνεργασία
μου με την αδερφή μου Αγγελική, το άλλο μισό των Ocean Hope και το μυαλό πίσω από το εξώφυλλο του δίσκου που είναι ένα από τα αγαπημένα μου έργα της.

Στο δίσκο συμμετέχουν αγαπημένοι μου φίλοι μουσικοί που θαυμάζω και ήταν δίπλα μου :
Cello: Erini Anastasiou, Guitar: Manos Paterakis, Trombone: Chistos Alexakis Oud: Nikos Patiniotis, Drums: Byron Petropoulos, Guitar: George Priniotakis, Guitar: Themis Panagiotidis, Soprano: Eleanna Konstanta,
Baritone Saxophone: Sokratis Votskos. Και τέλος, απαγγελίες απο τους: Edward Nevill και Callirroe Myrr.

Εγώ έπαιξα: Piano, Rhodes, Analogue Synths, Tapes, Guitars, Vocals και έκανα τη μίξη και την παραγωγή αυτού του δίσκου.

Το mastering του ‘Believers’ το έκανε o εξαιρετικός φίλος και συνεργάτης Yiannis Christodoulatos που ήταν κοντά μου προσέχοντας την παραμικρή λεπτομέρεια.

Δεν θα ένοιωθα ολοκληρωμένο το ‘Believers’ αν δεν αφιέρωνα ένα κομμάτι στον πατέρα μου, στη μητέρα μου, αλλά και σε όλους εσάς που ήσασταν αληθινά δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια. Το ονόμασα ‘Future’ και δεν θα
μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από ένα 15 -λεπτό, bonus track στο cd που ξεκίνησε να δημιουργείται τον Απρίλιο και να ‘γεμίζει’ σταδιακά με ηχογραφήσεις μικρών παιδιών που περιγράφουν το τι σημαίνει για αυτά η
λέξη ‘μέλλον’... Τα λόγια τους ήταν μόνο έμπνευση και ελπίδα. Τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Serafim


Track Listing

01 You
02 Alone
03 Run
04 Night Shadows
05 Ocean Of Emotions
06 Nowhere (feat. Ocean Hope)
07 Horizon
08 Love Is Good
09 Broken Wings (feat. Peter Broderick & Ocean Hope)
10 Prayer
11 Future (Bonus Track)


RELEASE DATE: 15/07/2019
CAT. No: KLCD085
FORMAT: CD / DIGITAL
GENRE: Electronica
EAN DIGITAL: 5200105301544
EAN CD: 5200105301513


Σχετικα Αρθρα
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
ΚΡΑΑΚ (LP)
ΚΡΑΑΚ
(03/07/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
N91°
Logout
(24/06/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
No Closure (EP)
MadeByGrey
(04/06/2019)
ypogeio.gr
Νέες Κυκλοφορίες
Help Us Stranger
The Raconteurs
(15/07/2019)
Χρησιμοποιούμε cookies μόνο για στατιστικούς λόγους (google analytics). Δεν συλλέγουμε κανένα προσωπικό δεδομένο.
ΕΝΤΑΞΕΙ