Keppler Is Free
Το 1959 (check here), χρόνια σταθμός για την εξέλιξη της Jazz με τις κυκλοφορίες των Miles Davis, Dave Broderick, Charles Mingus, Ornette Coleman, είναι μακρινό. Η Nu Jazz ως εξέλιξη των καθιερωμένων νορμών της Jazz μέτρα τριάντα χρόνια ζωής. Στην Αγγλία και την Αμερική τα τελευταία χρόνια έχει αναδυθεί μια γενιά (check here) μουσικών όπως Zara MacFarlane, Moses Boyd, Makaya McCraven, Alfa Mist, Yussef Dayes, Mansur Brown, Portico Quartet, Ezra Collective, Kamaal Williams, Bunya Garcia, Ashley Henry, Joe Armon- Jones, Ruby Rushton, Ill Considered, με τις ευλογίες των BADBADNOTGOOD, GoGo Penguin, Dave Douglas, Gary Crosby, Cleveland Watkiss μεταξύ άλλων.
Οι Kepler Is Free είναι νέο αθηναϊκό συγκρότημα με βασικό τόπο εκκίνησής τη Jazz και τη Nu Jazz και αποτελούνται από τους Σωκράτη Τσεντόγλου (τύμπανα), Γιώργο Μιγδάνη (κιθάρα), Βασίλη Αλεξόπουλο (μπάσο), Νικηφόρο Νούτζιεντ (πλήκτρα) και Σπύρο Ζάρδα (τρομπέτα).
Βασικός στόχος του project η περιγραφή των εικόνων που ξεδιπλώνουν, χωρίς τις αισθητικές αγκυλώσεις των μουσικών καταβολών συλλογικά και ατομικά έκαστος.
Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το "Teegarden" (βινύλιο, ψηφιακή μορφή) από τη νέα πολυσυλλεκτική Veego Records (Melentini, Sonny Touch, Παιδί Τραύμα), σε συμπαραγωγή με τον Gustav Penka (Suono Studio). Το master του δίσκου έγινε από τον Νίκο Λάβδα (Kiwi Studio), η υπογραφή στη γραφιστική επιμέλεια και τη παραγωγή του video clip "Juno" ανήκει στους Βασίλη Μητσιόπουλο, Άννα Γερμανού (Replica Studio).
Με αφορμή τη πρώτη τους κυκλοφορία μου παραχώρησαν τη συνέντευξη που ακολουθεί.
Teegarden EP by Keppler Is Free (out 1/6/2020 by Veego Records)
To Υπόγειο: Ο πρώτος σας δίσκος κυκλοφόρησε αρχές Ιουνίου από την Veego Records! Ποια είναι η ιστορία της μπάντας, πώς δημιουργήθηκε η ομάδα και πώς φτάσαμε στο Teegarden;
Το χτίσιμο της μπάντας ξεκίνησε όταν ο Σωκράτης Τσεντόγλου (τύμπανα) φεύγοντας από τη Κοπεγχάγη όπου και κατοικούσε τα τελευταία χρόνια, ήρθε στην Αθήνα με όραμα τη δημιουργία μιας μπάντας που θα ακολουθούσε το μουσικό δρόμο της Βρετανικής και Αμερικανικής nu-jazz και R&B σηνής. Με έντονη αυτή την αισθητική σαν κατευθυντήρια δύναμη, το Νοέμβριο του 2018 η μπάντα πλαισιώθηκε από τον Γιώργο Μιγδάνη (κιθάρα), Βασίλη Αλεξόπουλο (μπάσο) και Νικηφόρο Νούτζιεντ (πλήκτρα) και λίγους μήνες αργότερα από τον Σπύρο Ζάρδα (τρομπέτα). Έτσι η μπάντα απέκτησε τη σημερινή της σύσταση, από μουσικούς από διαφορετικές μουσικές καταβολές που μοιράζονται όμως ένα ισχυρό μουσικό όραμα.
Το βασικό πυρήνα της μπάντας αγκάλιασε ο Βασίλης Μητσιόπουλος και η Άννα Γερμανού από το Replica Studio οι οποίοι έντυσαν τη μουσική των Kepler is Free με το όραμα και τα σχέδιά τους, από τη γραφιστική επιμέλεια του δίσκου μέχρι και το υπέροχο video clip για το κομμάτι Juno.
Για την ηχογράφηση του δίσκου η μπάντα συνεργάστηκε με τον Gustav Penka ο οποίος έκανε την ηχοληψία και τη μίξη του Teegarden στο Suono Studio και συνυπογράφει και τη παραγωγή του. Το master του δίσκου έγινε από τον Νίκο Λάβδα στο Kiwi Studio.
Τέλος ο δίσκος έφτασε στα χέρια του Ανδρέα Μητρέλη από τη Veego Records, ο οποίος πίστεψε στη μουσική και το όραμα των Kepler is Free και του Teegarden, το οποίο και κυκλοφόρησε 1η Ιουνίου από τη Veego Records σε βινύλιο και ψηφιακή μορφή.
Το Υπόγειο: Πώς γεννήθηκε το όνομα της μπάντας και πώς προέκυψε η αναφορά στον Johannes Kepler;
Κατά τη διάρκεια των πρώτων μας προβών, ως ολοκληρωμένη μπάντα πια, συνειδητοποιήσαμε ένα ακόμη στοιχείο που μοιραζόμασταν και αυτό ήταν ένας κοινός ενθουσιασμός για το οτιδήποτε κοσμικό και διαστημικό. Η εξερεύνηση του διαστήματος, η έννοια του απέραντου και του αγνώστου, η προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει και να γνωρίσει το περιβάλλον του, η ιδέα μακρινών κατοικήσιμων πλανητών όπως και η αναπαράσταση και εξερεύνηση του διαστήματος μέσω της τέχνης είναι μερικά από τα πράγματα που μας συναρπάζουν.
Το όνομα προέκυψε από τις τρέχουσες εξελίξεις στο χώρο της διαστημικής εξερεύνησης. Το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler, παίρνοντας το όνομά του από τον Γερμανό αστροφυσικό Johannes Kepler, εκτοξεύθηκε στο διάστημα στις 7 Μαρτίου 2009 με σκοπό να βρει υποψήφιους πλανήτες πέρα από το γαλαξία μας οι οποιοι πιθανώς θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν ζωντανούς οργανισμούς. Η αποστολή παρά διαφόρων τεχνικών προβλημάτων στέφθηκε με επιτυχία, με το τηλεσκόπιο να έχει ανακαλύψει πάνω από 2.600 νέους εξωπλανήτες. Στις 30 Οκτωβρίου 2018 η NASA ανακοίνωσε πως η αποστολή του τηλεσκοπίου έφτασε στο τέλος της και το Kepler μην έχοντας άλλα καύσιμα θα συνεχίσει το ταξίδι του μόνο μέσα στο διάστημα κατευθυνόμενο μόνο από τις βαρυτικές τροχιές. Αυτό το συμβάν όντας πολύ πρόσφατο τη περίοδο της δημιουργίας της μπάντας μας δημιούργησε μια πολύ έντονη εικόνα και concept που μας οδήγησε τελικώς στο όνομα Kepler is Free.
Το Υπόγειο: Ο δίσκος. Συγχαρητήρια όπως σας έγραψα και στο dm, εξαιρετική παραγωγή! Ποιες ήταν οι επιρροές σας κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του;
H jazz μουσική και κυρίως η nu-jazz και η σημερινή βρετανική σκηνή είναι ο βασικός τόπος εκκίνησής μας. Βασικές επιρροές μας είναι σχήματα όπως Alfa Mist, Kamaal Williams, Ezra Collective, GoGo Penguin και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού όπως BADBADNOTGOOD. Αυτές οι επιρροές συνιστούν τον πυρήνα και φτιάχνουν τον “διάδρομο απογείωσης” της κάθε σύνθεσης. Από εκεί και πέρα τα πάντα είναι ανοιχτά. Ο καθένας από εμάς στη μπάντα έχει τα δικά του μουσικά ακούσματα και επιρροές. Η δημιουργική μας διαδικασία είναι τέτοια ώστε να ενθαρρύνει τη προσωπική συνεισφορά του κάθε μέλους. Μπορεί κατά διαστήματα η διαδικασία αυτή να γίνεται χαοτική, αλλά για την αισθητική αυτού του πρότζεκτ το βρίσκουμε πιο ειλικρινές το να υπηρετήσουμε τη περιγραφή μιας εικόνας με το οποιοδήποτε μέσο παρά το να υπηρετήσουμε την αισθητική που προσφέρει ένα συγκεκριμένο μουσικό είδος.
Το Υπόγειο: Στο "Juno" η Kalli (e.p Journeygirl, 2018) υπογράφει τους στίχους και τα φωνητικά. Πώς προέκυψε η συνεργασία;
Το Juno είναι ένα κομμάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι. Είναι το μόνο κομμάτι του Teegarden με φωνητικά, και το θεωρούμε μια πολύ επιτυχημένη συνεργασία. Ο Γιώργος Μιγδάνης (κιθάρα) είναι μέλος της μπάντας της Kalli και συμμετείχε και στο εξαιρετικό της ντεμπούτο Journeygirl. Οπότε όταν καταλάβαμε ότι το Juno εξελίσσεται σε ένα κομμάτι με φωνητικά, η Kalli ήταν η λογική επιλογή. Εκτός από λογική αποδείχτηκε και εξαιρετική επιλογή. Η Kalli έδωσε στο Juno τη φωνή και τους στίχους της και το κομμάτι το αγκάλιασε ένα υπέροχο video clip δια χειρός Replica Studio.
Το Υπόγειο: Ως καλλιτέχνες πώς αντιλαμβάνεστε τις κοινωνικοπολιτικές ζυμώσεις των τελευταίων μηνών; (Covid-19, George Floyd, Support Art Workers” movement, γεωπολιτικά παιχνίδια Erdogan)Είναι περίοδός δημιουργικής εκκόλαψης/ζυμώσεων όπως π.χ η περίοδος της μεταπολίτευσης;
Οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις είναι αναμφιβήτητα δεξαμενή καλλιτεχνικής έμπνευσης. Το 2020 μας θυμίζει συνεχώς πως είναι μια από τις χρονιές που το έδαφος σείεται πολύ πιο έντονα, και ως καλλιτέχνες σίγουρα δε μπορούμε να μένουμε ανεπηρέαστοι από αυτές τις δονήσεις.
Το Υπόγειο: Στα μελλοντικά σχέδια είναι η live παρουσίαση του ντεμπούτου σας;
Περιμένουμε με μεγάλη αγωνία να μπορέσουμε να προγραμματίσουμε τις live εμφανίσεις μας όταν φυσικά κάτι τέτοιο μας το επιτρέψουν οι συνθήκες. Τα δεδομένα για τη πραγματοποίηση συναυλιών αλλάζουν καθημερινά και ιδανικά θα θέλαμε να βρούμε έδαφος λίγο πιο σταθερό και πρόσφορο πριν ανακοινώσουμε κάτι.
Το Υπόγειο: Τέλος, ένα σχόλιο για κάθε κομμάτι του Teegarden
Bennu: Η απαρχή όλων, ένα μυστηριώδες μήνυμα ταξιδεύει μέσα στο διάστημα- απροσδιόριστο το πόσο καιρό πριν στάλθηκε. Κάτι εκεί έξω μας καλεί.
Teegarden B: Κομμάτι- στόχος. Η αποστολή είναι πια ξεκάθαρη. Ο προορισμός πιο κοντά από ποτέ.
Habitable Zone: Το άγνωστο περιβάλλον καλεί για εξερεύνηση. Στην αρχή ο χώρος δύσβατος αλλά με σταθερά βήματα και διάθεση για περιπέτεια όλα γίνονται πιο ξεκάθαρα. Ο κίνδυνος, βέβαια, δεν έφυγε ποτέ.
Cluster 3: Μια τελευταία ματιά. Αρκετή για να σε γεμίσει με κουράγιο για το ταξίδι της επιστροφής. Μια ματιά σε ένα σύμπαν όλα μοιάζουν στατικά αλλά όλα συνεχώς αναπτύσσονται.
Juno: Μια στάση πριν το σπίτι. Μια ευκαιρία για αναπόληση. Πάντα κάτι μένει ανεξερεύνητο, κάτι μένει ανείπωτο. Μέχρι την επόμενη φορά.