To ypogeio.gr

Sci Fi River

(Φένια Χατζηνικολάου)


Μας ενδιαφέρει οτιδήποτε γίνεται σε ταράτσες; Σίγουρα ναι. Στις ταράτσες μπορείς να βάλεις δυνατά μουσική χωρίς να ενοχλήσεις κανέναν, στις ταράτσες μπορείς να δεις τα άστρα χωρίς να ενοχλείσαι από κανέναν, στις ταράτσες μπορείς να κοιτάς τον κόσμο από ψηλά…

Έτσι ξεκινά το hip hop κομμάτι της Φένιας Χατζηνικολάου aka Sci Fi River από την πρωτεύουσα. Σε παραγωγή του El Jazzy Chavo, ήρθε ψηφιακά σε κυκλοφορία το περσινό καλοκαίρι με τίτλο “Διακοπές στην Αθήνα”. Φέτος, η Veego Records του Ανδρέα Μητρέλη από την Πάτρα, έκανε το σημαντικό βήμα για την έκδοση του σε 7" single βινύλιο. 

Το hip hop, είναι ένα μουσικό είδος που στη χώρα μας δεν τυγχάνει ιδιαίτερης περιποίησης από τα mainstream μέσα, διαθέτει καλλιτέχνες όμως όπως η Sci Fi River, που το τιμούν και υπερήφανα το δυναμώνουν. Έξυπνοι στίχοι που μιλούν ανεπιτήδευτα για την καθημερινότητα που περνά μπροστά από τα μάτια ενός επιβάτη-παρατηρητή μιας γρήγορης μοτοσυκλέτας, στους δρόμους της Αθήνας του σήμερα. Με flow που κυριολεκτικά σε παρασέρνει, παλιομοδίτικους trip/hip hop χτύπους και τον κατάλληλο αριθμό samples, η Sci Fi River και ο Chavo παραδίδουν μαθήματα για το πώς ένα φαινομενικά μουσικό outsider μπορεί να θριαμβεύσει. 

“Βρίσκουμε χιλιάδες τρόπους για να σπάμε τα ρολόγια, στα γρανάζια που χαλάνε πίσω από ρηγμένα στόρια...”


Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε τη συζήτηση μας με την Sci Fi River.

 

 

Το Υπόγειο: Γεια σου Φένια, χαίρομαι που 'κατέβηκες' στο Υπόγειο για να γνωριστούμε καλύτερα. Πότε θυμάσαι τον εαυτό σου να ασχολείται για πρώτη φορά με τη μουσική;

Μικρή μου άρεσε να τραγουδάω και να χορεύω αυτοσχεδιάζοντας. Όταν ήμουν δέκα, ξεκίνησα κιθάρα και θεωρία μουσικής σε ωδείο, αλλά κράτησε λίγο, δυο - τρία χρόνια. Μετά έδωσα εξετάσεις για το Μουσικό Σχολείο Παλλήνης. Δεν πήγε καλά αυτό, και αποφάσισα πως μάλλον δεν με ήθελε η φάση. 


Το Υπόγειο: Ποιά είναι η καταγωγή σου και τι αναμνήσεις έχεις από την παιδική σου ηλικία; Συστήσου στους αναγνώστες του Υπογείου.

Η καταγωγή είναι μισή από Κρήτη, και μισή από Θεσσαλονίκη. Είχα ωραία παιδικά χρόνια, με πολύ παιχνίδι και αγάπη. Πολλές αναφορές, συνήθειες και καθηλώσεις μου νομίζω κρύβουν την ανάγκη της επιστροφής στις μέρες που βλέπαμε τον κόσμο για πρώτη φορά. Και, μάλλον, πίσω από κάθε δυνατή ανάμνηση, βρίσκονται λέξεις.


Το Υπόγειο: Τι σημαίνει ο τίτλος του κομματιού σου; Από που ήρθε η ιδέα και τι μηνύματα θέλεις να περάσεις;

Παρ'ότι το "Διακοπές στην Αθήνα" ανέβηκε καλοκαίρι, δεν είναι καθόλου καλοκαιρινό, γράφτηκε τον προηγούμενο χειμώνα. Σε κανονικές συνθήκες κι εγώ κι οι φίλοι/φίλες μου δουλεύουμε πολύ, δουλεύουμε σε μέρη και σε ώρες που άλλοι έρχονται για να διασκεδάσουν (είτε κάνουμε σέρβις, είτε ντελίβερι). Αυτό μπορεί να σε αφήνει μ' ένα διαρκές παράπονο, ότι κάτι χάνεις, ότι δεν χαίρεσαι τις μέρες σου ρε παιδί μου. Το κομμάτι το 'γραψα σε μια φάση που είχαμε βρει τρόπους να περνάμε καλά ενώ κάναμε μεροκάματα στην Αθήνα, σαν μια αποτύπωση για να θυμόμαστε πως γίνεται. Ή, να θυμόμαστε πως δεν έχουμε χάσει ακόμα, γιατί όταν πηγαίνεις με λίγο ή καθόλου ύπνο για δουλειά επειδή έχεις χαρεί το βράδυ σου, η κούραση λειτουργεί σαν δύναμη για να συνεχίσεις. Λέγαμε για πλάκα πως κάνουμε διακοπές στην Αθήνα. 



Το Υπόγειο: Πως διάλεξες το "Sci Fi River" και τι σημαίνει το hip hop για εσένα; Μου αρέσει πολύ το flow σου στο κομμάτι, βγαίνει φυσικά όλο αυτό και νιώθω ότι υπήρχε κάπου μέσα σου πάντα.

Η River είναι μια ηρωίδα σε μια αγγλική σειρά επιστημονικής φαντασίας που αγαπώ πολύ. Ένα βράδυ πίναμε μπύρες, είπα στα παιδιά ότι θα με λένε River, μου λένε δεν βάζεις και το Sci-Fi μπροστά; Σκέφτηκα καλό ακούγεται, αλλά δεν με απασχόλησε περισσότερο, ένα όνομα είναι ένα όνομα. Όσον αφορά στο χιπ-χοπ, άκουγα από μικρή αλλά τότε δεν με έβλεπα να γράφω. Αυτό έγινε στα δεκαοχτώ, κι αυτό από σπόντα. Την πρώτη φορά που έγραψα, ήμουν σε μια αίθουσα στο Πάντειο, διαβάζαμε μ' έναν φίλο για εξεταστική. Μετά ηχογραφούσα στο κινητό μου, προσπαθούσα να μάθω να φτιάχνω παραγωγές, αλλά τα παράτησα. Ένας φίλος λίγο αργότερα πήρε κάρτα ήχου και μικρόφωνο με τα λεφτά της σεζόν, και ηχογράφησα πρώτη φορά κάπως ανθρώπινα ένα καλοκαίρι μετά από βάρδια. Γενικά, το χιπ χοπ κουβαλάει ταξική ιστορία, κι αυτό περνάει σαν ουσία στις ιστορίες που μοιραζόμαστε μέσω αυτού. Κι αν με ρωτάς, πρέπει όλοι να το θυμούνται αυτό, ακόμα και σε καιρούς αφομοίωσης, όπως οι τωρινοί.


Το Υπόγειο: Πες μας λίγα λόγια για το πως γνωρίστηκες με τον Ανδρέα Μητρέλη από την Veego Records που κυκλοφόρησε το κομμάτι σου και σε 7inch φέτος.

Με πήρε ένα μεσημέρι ο Chavo, μου είπε "θέλουν το κομμάτι για δισκάκι". Γελούσαμε κι οι δύο. Οταν είδα το υλικό της Veego και ανταλλάξαμε κάποιες κουβέντες και με τον Ανδρέα Μητρέλη, ένιωσα πιο σίγουρη ότι ήθελα να το κάνω, γιατί είναι μια απόφαση αν το πρώτο κομμάτι που βγάζεις θα εκδοθεί σε επτάιντσο. 


Το Υπόγειο: Πόσο χρόνο πήρε η ηχογράφηση και που έγινε; Μίλησε μας για την παραγωγή και την όλη διαδικασία.

Η ηχογράφηση έγινε σ' ένα απόγευμα, στο Funkypseli cave, το studio του Chavo. Ντρεπόμουν πολύ, αν και τα παιδιά ήταν πολύ υποστηρικτικά. Είναι μια διαδικασία που είσαι μόνη με το κομμάτι σου, και θέλει αυτοπεποίθηση, χιούμορ και άνεση. Εννοείται δεν τα έχω κατακτήσει εντελώς αυτά ακόμα. Γενικά το να δουλεύεις με τον Chavo, ή να τον βλέπεις να δουλεύει, είναι πολύ ωραία ιστορία. Ξέρει τι κάνει, του αρέσει να το κάνει, έχει πολλές αναφορές και ιδέες. Εκεί που αράζετε μπορεί να σηκωθεί, να πηγαινοέρχεται μεταξύ των μηχανημάτων όρθιος και να βγάζει αστεράκια απ' το κεφάλι του, σε μια ώρα να έχει φτιάξει κάτι γαμάτο, κι εσύ θα 'χεις απλώς τελειώσει μια μπύρα. 


Το Υπόγειο: Πως νιώθεις που δραστηριοποιείσαι σε ένα ομολογουμένως ανδροκρατούμενο μουσικό είδος;

Το σκεφτόμουν απ' την αρχή αυτό. Σ' ένα live στην Θεσσαλονίκη, κάποιος είχε πει "για κορίτσι, καλή είναι". Τα πράγματα βέβαια είναι καλύτερα όσο περνάνε τα χρόνια, περισσότερες γυναίκες μπαίνουν στον χώρο. Όμως, και πάλι. Δεν είναι το ίδιο να κάνεις λάθος, να βγάλεις ένα κακό κομμάτι, αν είσαι γυναίκα κι αν είσαι άντρας. Εμείς, και σ' αυτόν τον τομέα, κρινόμαστε πολύ πιο αυστηρά. 
 

Το Υπόγειο: Θα ήθελα να μου σχολιάσεις το σήμερα των νέων ανθρώπων, αυτό που εσύ και οι φίλοι σου ζείτε εδώ, στην Ελλάδα.

Δεν μπορώ να μιλήσω για τους νέους σαν ενιαίο υποκείμενο, γιατί δεν ζούμε το σήμερα όλοι με τον ίδιο τρόπο. Είμαστε παιδιά που δουλεύουμε για να ζήσουμε ενώ μπορεί να κάνουμε πτυχία και μεταπτυχιακά, είναι και άλλοι που τους έκατσαν αλλιώς τα πράγματα. Οι δικοί μου φίλοι κι οι δικές μου φίλες, έχουν κουραστεί, ζορίζονται και θυμώνουν. Και ξέρουμε όλοι και όλες, πως το μόνο που έχουμε είναι ο ένας την άλλη. Και πως όλα αυτά που ζούμε, είναι υλικά με τα οποία θα κάνουμε κάτι. 


Το Υπόγειο: Γιατί γράφεις μουσική;

Το να γράφω ραπ, είναι ένας άλλος τρόπος που βρέθηκε μπροστά μου για να γράφω, την στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι είχαν παλιώσει. Πάντα έγραφα και πάντα θα γράφω, είτε αυτό είναι ραπ είτε κάτι άλλο. Δεν μπορώ να με φανταστώ αλλιώς.


Το Υπόγειο: Έχεις ελεύθερο χρόνο; Τι κάνεις όταν δεν ασχολείσαι με τη μουσική;

Χωρίς καραντίνα, δεν έχω πολύ ελεύθερο χρόνο. Πήγαινα μόνη μου σινεμά, τώρα διαβάζω, ασχολούμαι λίγο με γραφιστικά προγράμματα και στήνω πράγματα που μου αρέσουν, ακούω πολύ ραδιόφωνο. Με τις φίλες μου ταξιδεύαμε αρκετά, τώρα μαζευόμαστε για να κοιμηθούμε μαζί, ακούμε κάνα δίσκο, μαγειρεύουμε. Με τους φίλους μου παίζουμε playstation, ψάχνουμε ωραία μέρη για βόλτες, κάνουμε χαζομάρες. 


Το Υπόγειο: Τι σχέδια έχεις για το άμεσο μέλλον;

Ηχογραφήσαμε ένα κομμάτι με τους Dramachine για τον επόμενο δίσκο τους, που είναι γαμάτος, και περιμένω πώς και πώς να βγει. Ετοιμάζω κάποια κομμάτια ακόμα, και γενικά θα ήθελα να ασχοληθώ και με πιο ηλεκτρονικές παραγωγές. Όσον αφορά στον πραγματικό κόσμο, σύντομα θα πάρω πτυχίο, και από Σεπτέμβρη θα δώσω για μεταπτυχιακό. 


Σχετικα Αρθρα
ypogeio.gr
Νεφέλη Φασούλη
(12/04/2021)
ypogeio.gr
Ανδρέας Λάγιος
(Nightstalker)
A Video Interview by Ophelia.D.
(20/02/2021)
ypogeio.gr
Hoi-Poi Farplane Wind
Basement Goes To Schoolwave
(08/07/2018)
ypogeio.gr
Bacardi Mosquito
(The Basement Goes To Schoolwave)
(24/06/2017)
Χρησιμοποιούμε cookies μόνο για στατιστικούς λόγους (google analytics). Δεν συλλέγουμε κανένα προσωπικό δεδομένο.
ΕΝΤΑΞΕΙ